Kvalitetspolicy
Glasväggar i Sverige AB ska tillgodo se kundernas krav och förväntningar på våra produkter och tjänster. Kvalitet är centralt för allt vi gör och är en av våra viktigaste uppgifter. Ansvaret för kvalitetsarbetet ligger hos ledningen, men samtliga anställda på företaget är ansvariga för kvaliteten i sitt egna arbete.
- Noggrann planering och upprättande av rutiner och handlingar.
- Leverera produkter och tjänster som uppfyller kundens behov, krav och förväntningar samt enligt gällande byggnormer och anvisningar.
- Leverera produkter och tjänster enligt avtalad tidsplan till avtalat pris.
- Upprätta stabila ansvars- och samarbetsformer med såväl kunder som leverantörer och underentreprenörer.
- Engagera och öka kompetensen hos varje medarbetare.
- Rena och organiserade arbetsplatser.
Miljöpolicy
Vi ska bidra till en hållbar utveckling för företaget, branschen och miljön. Det gör vi genom ett aktivt miljöarbete:
- Uppfylla de lagar, förordningar och andra krav som finns rörande miljön-
- Kontinuerligt utveckla företagets miljöarbete genom att ta vara och återvinna våra produkter.
- Skapa medvetenhet hos våra medarbetare och kunder genom information och öppna dialoger
- Minimera miljöpåverkan på våra arbetsplatser:
- De byggnationer vi utför ska ha en lång livslängd och bidra till en hållbar utveckling
- Vi strävar efter att använda material som kan återvinnas, återanvändas eller brytas ned för att ingå i ett naturligt kretslopp
- Vi strävar efter att använda miljövänliga och energibesparande arbetsmetoder
- Rätt hantering av restprodukter genom till exempel sanering, källsortering och återvinning
- Ställa krav på våra underentreprenörer och leverantörer avseende deras miljöarbete
- Erbjuda våra kunder att återvinna produkterna vi levererar vid eventuell ombyggnation.